Undervisningen på Snurretoppen

Undervisningen

Undervisningen på “Snurretoppen” er tilpasset udviklingshæmmede. Den er individuel og differentieret og vi bestræber os på at gøre den enkel og konkret.

individuel undervisning

individuel undervisning

Vi illustrerer opgaverne med eksempler og inspirationsmateriale, det kan være kunstbøger, film eller konkrete eksempler lavet til emnet. Meget foregår på den enkelte elevs plads, hvor forholdet mellem lærer og elev er det bærende element for  indlæringen.

Euward 026

Nærvær

 

 

 

 

IMG_2424

 

På kunstskolen undervises der i de klassiske kunstneriske discipliner: tegning, maleri, grafik og skulptur.

Vi angriber dem på mange forskellige vinkler og forsøger at gøre det legende element til en levende del af arbejdet.
Desuden indeholder skoleåret perioder, hvor eleverne arbejder med selvvalgte emner – fordybelsesperioder. Eleverne deltager i udstillinger og workshops og har projekter i samarbejde med andre institutioner eller erhvervslivet.

Ekskursioner og rejser

Hen over året tager vi på mange besøg. Vi har kontakt til de enkelte gallerier i byen, der sender os invitationer, når spændende kunst og kunstnere er i byen. Også det lokale kunstmuseum benytter vi flittigt og i byen kigger vi på skulpturer og udsmykning. Vi tager også ud og ser på naturen og  bruger det aktivt i vores undervisning.
Vi besøger kunstmuseer, kunstnersamarbejder og udstillingssteder i andre byer.

To gange om året tager vi på studietur, hvor vi og får inspiration og styrker sammenholdet. Indtil videre har vi været i Holland, Berlin, Hamborg, Rom, Barcelona, København, Århus og Odense.

Udsmykningsopgaver

Vi påtager os jævnligt udsmykningsopgaver, der er udviklet til og tilpasset det sted, hvor udsmykningen skal være. Det er altid en stor fælles oplevelse, hvor undervisere og elever samarbejder om projektet.

Udsmykning - VIA University College

Udsmykning – VIA University College